Sanders ezredes
és a Kentucky Fried Chicken titkos receptje
2. rész

Lehet, hogy már hallottál arról a történetről hogy, éppen 1000 étteremtulajdonos utasította el Sanders ezredes rántott csirke receptajánlatát, mielőtt az 1001-dik tulajdonos "igen"-t mondott neki.

DE... volt-e alkalmad hallani a történet hátterét képező eredeti történetet?

Meglátod majd, hogy milyen remek történetről lesz most szó. Perry Marshall - marketing guru - egyik hírlevelében olvastam én is erről az esetről. Ő ugyanis egy fénymásológépeket értékesítő idős ügynöktől szerzett róla tudomást, aki még a 60-as években személyesen találkozott Sanders ezredessel.

Akkor következzen most, az igazi történet:

Az ezredesnek Kentucky államban található Colbrin városban volt egy jól működő étterme. Az 50-es években döntés született egy új autópálya megépítéséről, ami elkerülte Colbin városát. Látva, hogy ennek következtében a forgalma jelentősen lecsökken, az ezredes az étterme eladása mellett döntött. Miután kifizette az összes számlatartozásait nem maradt neki más megélhetési forrása, mint a havonta folyósított 105 dollárnyi nyugdíja.

Ezért aztán 1952-ben a rántott csirke receptjében bízva, az autójával elkezdte járni az országot és felajánlotta megvásárlásra a receptjét az étteremtulajdonosoknak. Amikor bement egy étterembe megkereste a tulajdonost és a következőket mondta neki: "Fogadok veled, hogy a rántott csirke receptem jobb, mint a tied!", és felajánlotta, hogy készít neki egyet a saját receptje alapján.

(A meglátogatott éttermek tulajdonosaitól kapott csirke, amit az ezredes a receptje szerint sütött meg, szolgált a saját étkezéséül is abban az ínséges időszakban.)

Abban az esetben, ha az étteremtulajdonosnak ízlett az étel, akkor felajánlotta neki, hogy vegye meg a frenchise jogot, és fizessen 5 centet minden rántott csirke után.

Összesen 1000 étteremben utasították el az ajánlatát, ahol nem sikerült neki üzletet kötnie.

Aztán egy napon, miközben egy kocsmában éppen elkészült a receptje szerinti étel, a tulajdonos a következőket mondta neki: "De Uram, én itt sört árulok az embereknek, nem csirkehúst. Ezt az ételt érdemes lesz jól megsózni, hogy minél szomjasabbak legyenek a vendégeim, és jó sokat igyanak majd a sörből!"

Ezzel fogta a sótartót és jól megsózta a rántott húst és belekóstolt: "Ez az, így most EZ már JÓ lesz!"- majd hozzáfűzte- "Ha még hozzáad egy kevés sót is a receptjéhez, akkor megveszem azt!"

Az ezredes megkóstolta a rántott csirkehúst, és kiköpte azt. - borzasztó íze volt!
Sanders ezredes az előző 30 éven keresztül sótlanul fogyasztotta az ételeit, ezért az ő ízlése bárki másétól nyilvánvalóan különbözött.

Az ezredes azonban nem volt egy buta ember! Lehet, hogy nem volt kedvére a sós étel, de az mégis jobban ízlett neki, mint a szegénység. Így indult el tehát Sanders ezredes rendkívül népszerű Kentucky Fried Chicken - rántott csirkéjének - siker-legendája.

És itt van a nyerő tipp: Ha az életben valaha is vásárolsz magadnak egy dobozzal a Kentucky Fried Chicken-ből, olvasd majd el az oldalán lévő feliratot, miszerint: "Amikor Sanders ezredes a 11. fűszert is hozzáadta a receptjéhez, azonnal rájött, hogy az életében valaha megkóstolt legfinomabb rántott csirkét sikerült elkészítenie."

Természetesen nem árulta el, hogy mi volt annak a fűszernek a neve.

Ugye mennyire tanulságos ez a történet?

Mindenekelőtt: Sanders ezredes tarthatott volna még további 1000 rántott csirkesütő bemutatót és kóstolót. Annyit autózhatott volna a kocsijával, hogy annak a sebességváltója darabokra hullhatott volna szét, elkölthette volna az utolsó centig a havonta kapott 105 dollárnyi nyugdíját, imádkozhatott volna a sikeréért, és reggelente a tükör előtt rendületlenül mondogathatta volna az önbizalom erősítő mondatait. Mindezek ellenére üres marokkal távozhatott volna a meglátogatott éttermekből, ha nem lett volna hajlandó megváltoztatni a receptjét.

Másodszor: Habár a recept, amiben annyira bízott, az Ő ízlelőbimbói számára tényleg a leges legjobb volt, mégsem felelt meg a vásárlók ízlésének. A vásárlóknak is tetsző recept nélkül azonban, semennyi kitartás és erőfeszítés nem segített volna az ezredes helyzetén.

A megfelelő recept birtokában viszont, egyszerűen nem lehetett őt megállítani.

Harmadszor: A korábbi receptje, mielőtt megsózta volna azt, MAJDNEM jó volt. NAGYON DE NAGYON KÖZEL volt ahhoz, amilyennek lennie kellett. Ha egy silány receptbe több sót tennének, az nem sokat javítana rajta. Tehát az eredeti recept továbbfejlesztése érdekében megérte neki erőfeszítéseket tenni.

Negyedszer: Az állhatatos kitartást SIKER KORONÁZTA, de nem olyan módon, ahogyan arra eredetileg lehetett volna számítani. Néha mi is arra vágyunk, hogy bekövetkezzen az a varázslatos nap, amikor a kitartásunk, és azoknak az embereknek a tömege, akikkel elbeszélgetünk, eljuttatnak majd bennünket ahhoz a MEGFELELŐ személyhez, aki "Igen"-t fog nekünk mondani és megnyitja előttünk a sikerhez vezető utat.

Azonban Sanders ezredes számára, nem a nagy számok törvényének érvényesülése jelentette az igazi megoldást. A valódi sikertitka abban állt, hogy alkalma volt egy olyan személyre rátalálnia, akiben megvolt a bátorság ahhoz, hogy valami eltérő dolgot javasoljon neki, valamint abban, hogy az ezredes legalább annyira vágyott a sikerre, hogy hajlandó volt annak érdekében még a kedvenc rántott csirke receptjét is megváltoztatni.

Ötödször: A varázslatos fűszert a konyhasó jelentette. A só önmagában nem egy értékes élelmiszer. A csirkehús mindenféle fűszerek nélkül meglehetősen ízetlen étel, és még akkor sem igazán finom, ha egyenként tízféle különböző fűszert teszünk rá. Azonban ha valamennyit egy keverékben alkalmazzuk, akkor egy valódi nyerő receptet kapunk!

Sohasem szabad figyelmen kívül hagyni a lehetőségét annak, hogy egyszerű dolgokat alapul véve valamiféle "egészen új dolgot" hozzunk létre.

Végül: Pusztán a motiváció és a kemény munka ritkán (ha egyáltalán elő is fordul az ilyen) szokott elegendő lenni ahhoz, hogy egy kihívásnak meg tudjunk felelni. Az újítási szándék, a rugalmasság, mások mondanivalójának gondos meghallgatása, a fáradhatatlan kísérletezés, és az egónk valamint az elavult szemléletmódunk háttérbehelyezése, mind egyaránt fontos tényezőnek bizonyulnak.

Az én esetemben is elmondható, hogy a közvetlen értékesítésben eltöltött közel másfél évtizedes gyakorlatomban a hangsúlyt három fő tényezőre helyeztem: a lelkesedésre, az egészségtudatos életmód folytatására és az emberekhez értés tudományának elsajátítására. Ebbe a három értékbe szó szerint bele voltam szeretve. Az internetes eszközök és módszerek használatának megkedvelése az elmúlt 10 évben került fel a "kedvenceim" listájára!

Azt az elvet vallottam, hogy ha valamit érdemes csinálni, akkor azt addig kell gyakorolnom, amíg megfelelően képes nem leszek kivitelezni. Százával adtam fel a hirdetéseket és kezdeményeztem a telefonhívásokat az azokra jelentkezőkkel. Igyekeztem kapcsolatba kerülni bárkivel, aki csak hajlandó volt velem szóba állni. És minden egyéb olyan dolgot megcsináltam, ami a közvetlen értékesítéssel foglalkozók gyakorlatába beletartozik.

Azonban az összes erőfeszítéseim, a motivációs hangkazetták többszöri végig hallgatása és a személyiségfejlesztő könyvek elolvasása, valamint a nem mindennapi erőfeszítésekkel eltöltött számtalan hónap ellenére, nem sikerült kézzel fogható eredményt elérnem. A pénztárcám megmagyarázhatatlan módon folyton csak üres maradt.

Aztán egyszer csak kezdtek megváltozni a dolgok körülöttem. Mindez két dolognak volt köszönhető:

1.) Rájöttem, hogy nem nekem kell üldözőbe vennem a reménybeli vásárlóimat, hanem saját magamat kell láthatóvá tennem azok számára, akik engem keresnek, hogy tőlem vásárolhassanak.

2.) Megtaláltam azt az internetes eszközrendszert, stratégiát és taktikát, amivel képességeimet kamatoztatva, az egész folyamat minden fázisát élvezve, képes vagyok másoknak segíteni abban, hogy önmagukon segíthessenek.

A sikeres marketingtevékenység végzése minden esetben magában foglalja a - Sanders ezredes történetéből megismert - 11. fűszer hozzáadását. Ez egy olyan egyszerű alkotóelem, ami az összes komponens optimális együtthatását teszi lehetővé.

Annyira nyilvánvaló dologról van szó, ami itt hever a szemünk előtt. Csak észre kell vennünk és el kell kezdenünk alkalmazni.

Könnyen lehet, hogy ez a "bizonyos" 11. fűszer képezi legfontosabb alkotóelemét a mai igazán eredményes MLM-ezés gyakorlatának is, amit részletesen ismertetek az "Online MLM 2.0" című e-bookomban.

KÉSZÍTETTE:

Kajárik Béla Facebook profilja 

FIGYELEM: Ezt a cikket bárki felhasználhatja a honlapján vagy a blogján - egy feltétel mellett - abban az esetben, ha szerzőként feltűnteti a nevemet!
Kajárik Béla
 
 
Minden jog fenntartva! © VITALOR Bt. 2009